2008. december 9., kedd
Filozófia, vízió, misszió...
Cégfilozófia:
A Media Markt Európa legnagyobb és legsikeresebb műszaki cikkeket forgalmazó áruház-lánca. Cégfilozófiájának lényegi elemei a vásárlói igények magas szintű kielégítése; a munkatársak lelkes, hatékony, szakszerű munkavégzése; illetve a beszállító cégekkel való jó partneri viszony kialakítása. A Media Markt Csoport Magyarország operatív üzleti tevékenységét a Media Markt Saturn Holding Magyarország Kft. koordinálja. Minden szakáruház önálló Kft.-ként működik. Ez a működési forma a lehető legnagyobb vállalati szabadságot nyújtja valamennyi munkatárs számára.
Vállalati misszió:
A Media Markt legfontosabb célkitűzése, hogy nagy alapterületű szakáruházakban széles áruválasztékkal, tartósan alacsony árakkal és szakszerű tanácsadással kielégítse a vásárlói igényeket.
Vállalati vízió:
A cég sikeres fejlődése azért is lehetséges, mert partnerei is hisznek a koncepciójukban: „Mindig is célunknak tekintettük, hogy figyelembe vegyük partnereink igényeit, hiszen csak együtt vagyunk erősek és ezáltal eredményesek.” „Mi vagyunk az a kereskedelmi csatorna, amely a műszaki márkás termékek értékesítésében az éllovas szerepét tölti be.” A vásárlói igények kielégítése érdekében további áruházak nyitását tervezik Magyarországon.
Az arculat tartalmi és formai elemeinek összefüggése:
Maga a logo úgy vélem, jól reprezentálja a cégfilozófiát, hiszen szerepel rajta a cégnév, illetve egy kör alakú spirált ábrázoló illusztráció is. Ez a kép utalhat a munkatársak számára lehetővé tett nagy vállalati szabadságra, illetve a széles kínálatra is, amit a Media Markt vásárlói részére kíván nyújtani és fenntartani. Ezzel ellentétben a szlogen pont a cégfilozófiában megfogalmazott hitvallást kérdőjelezi meg. A ’Mert hülye azért nem vagyok.’ egy-fajta önteltségről, a nem náluk vásárlók lenézéséről tanúskodik. A szlogen és a logo közül tehát kizárólag a logo tekinthető korrekt választásnak a cégfilozófia kifejezésére.
Cégfilozófia:
Az IKEA üzletfilozófiája a vásárló és a cég között lévő partneri viszonyra épül. Az IKEA igyekszik megfelelni a világon élő emberek lakberendezési igényeinek: a sok különböző igénynek, ízlésnek, álomnak, vágynak és pénztárcának; azoknak, akik javítani szeretnének az otthonukon és a mindennapi életükön: „Szép, tartós bútort gyártani alacsony áron nem olyan könnyű – másféle hozzáállást igényel. Egyszerű megoldásokat kell találni, takarékoskodni az összes módszeren, folyamaton, bevett megközelítésen – de nem az ötletekkel.” Ehhez pedig költséghatékony és innovatív módszereket fejleszt ki. Cégfilozófiájának alapvető pontjai még: felelősség az emberért és a környezetért, jó tervezés és funkció, biztonságos és egészséges termékek illetve anyagok.
Vállalati misszió:
Az IKEA alapvető célja jó tervezésű és praktikus lakberendezési cikkek széles választékát kínálni olyan alacsony áron, hogy az emberek többsége számára elérhető legyen. Egy stílusában és funkciójában egyszerre széles választékot biztosítani, melyben alapvető szerepet tölt be az alacsony ár („Először az árcédulát tervezzük meg”). Célja még a költséghatékony és környezetbarát módszerek kidolgozása, és ezek átvitele a termékek jellemzőibe is.
Vállalati vízió:
„Az alacsony árfekvés az IKEA elképzelésének, üzletfilozófiájának és koncepciójának sarokköve. Az IKEA-termékek mögötti alapgondolat az, hogy az alacsony árfekvésű, kitűnő tervezésű, praktikus lakberendezés mindenki számára elérhető legyen. Hiszen az az álmunk, hogy szebb hétköznapokat teremtsünk az emberek többsége számára.”
Az arculat tartalmi és formai elemeinek összefüggése:
Az IKEA cégfilozófiájának tartalmi elemeire úgy gondolom, tökéletesen koherensen épülnek a formai elemek, így a logo és a szlogen is. A logo valójában nem mond sokat a vállalat hitvallásáról, hiszen az IKEA klasszikusan a cég nevét használja fel erre a célra. A szlogen viszont mondhatni beszél a céglogo helyett is. A ’Még többet, még kevesebbért!’ utal a széles kínálatra, a mindenféle igény kielégítésének céljára, illetve az ár kiemelt fontosságára is. Ugyanakkor a szlogen első fele nemcsak a széles választékra, de a jó minőségű termékekre is irányulhat, amit szintén fontos értéknek tart az IKEA.
Szlogen: Közel hozzád
Cégfilozófia:
A Telenor csoport tagjaként a Pannon a nemzetközileg megfogalmazott vállalati felelősségvállalási (CR) stratégiát ülteti át a magyarországi környezetre. Ezen stratégia megvalósítása érdekében bizalmi kapcsolatot kíván kiépíteni a cselekvési körök érintett feleivel. Ennek alapvető lépései pedig:
• „Szeretnénk, hogy ügyfeleink bízhassanak abban, hogy napi munkánkat felelős módon végezzük.
• Szeretnénk, hogy a magas társadalmi és környezetvédelmi elvárásokkal rendelkező befektetők a Telenor csoport részvényeit válasszák, amihez a Pannon mint az egyik legnagyobb leányvállalat tevékenyen hozzá tud járulni.
• Szeretnénk, hogy a Pannon gazdasági és CR-tevékenységére magánemberként tekintő feleink megértsék és elismerjék felelős üzleti magatartásunkat.
• Szeretnénk, hogy dolgozóink büszkék legyenek arra, ahogyan munkánkat végezzük, és felelős magatartásukkal ők is azonosuljanak módszereinkkel.
• Szeretnénk, hogy a Pannon gazdasági és CR-tevékenységére szakértőként tekintő feleink együttműködő partnert lássanak bennünk céljaik elérésében.”
A Pannon a fenntartható fejlődés jegyében fontosnak tartja, hogy tevékenységének gazdasági, környezeti és társadalmi teljesítményét évről évre úgy optimalizálja, hogy az a belső és külső érintett feleinek életét pozitívan befolyásolja.
Vállalati misszió:
A Pannon célja az, hogy megértse a társadalom globális természetű és helyben jelentkező kihívásait, és választ adjon rájuk. A cég 4 fő gondolat, érték köré építi tevékenységét:
• „Egyszerűsítsünk!
• Tartsuk be ígéreteinket!
• Ébresszünk gondolatokat!
• Tiszteljük környezetünket!”
Vállalati vízió:
Telekommunikációs szolgáltatásokat nyújtó felelősségteljes vállalat lévén a Pannon úgy érzi, hogy szakértelmével, innovatív technológiai megoldásaival és magatartásával hozzá tud járulni a hátrányos helyzetben élők fejlődéséhez, csökkenteni tudja hatásukat a klímaváltozásra, és elő tudja mozdítani az információtechnológia biztonságos használatát.
Az arculat tartalmi és formai elemeinek összefüggése:
A Pannon esetében a logo nehezen elemezhető a cégfilozófia tartalmi elemeinek tekintetében, hiszen elég bizonytalan, hogy mit is ábrázol pontosan. A forma viszont a cég fiatalos, lendületes, a természettel való harmóniára törekvő arcát sugározza, már a kék színnek köszönhetően is. A szlogen csak közvetetten jelenik meg a cégfilozófiában, hiszen abban többnyire a környezettel és a cég szervezeti körével kapcsolatos értékek, gondolatok szerepelnek. Ennek következtében úgy gondolom, hogy általam talált cégfilozófia és a Pannon arculatának formai elemei nem kapcsolódnak tökéletesen, nem épülnek egymásra szervesen.
Feliratkozás:
Megjegyzések küldése (Atom)




Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése